středa 28. ledna 2015

Kosmetika jako nepřítel

V dnešní době kosmetický průmysl přímo kvete. Každá značka vymýšlí nové a nové produkty s promyšlenými designy, které lahodí lidskému oku. Skoro každá slečna se ráda podívá a koupi si novou řasenku, která slibuje nereálný objem řas. Každý den na sebe průměrná žena nanáší zhruba 200 chemikálií. A ne všechny jsou neutrální k našemu tělu.
V kosmetice si cením toho, že můžete tak změnit svůj přístup k sobě. Jsme daleko více sebevědomé a cítíme se lépe, pokud jsme pěkně nalíčené. Já se nelíčím kvůli někomu, ale kvůli sobě. Muži si myslí, že líčení je zde kvůli nim. Z jedné strany je to pravda chceme se líbit, být atraktivní. Ale spíš se líčíme kvůli sobě. Většina žen se poté jinak vnímá. V mém případě si líčení a celý proces užívám.

Nedávno jsem četla článek o domácí výrobě očních stínů. Ano čtete dobře i takové věci si můžete vyrobit doma. Je to ekologické, finančně nenáročné a hlavně zdravé. Tento aspekt by byl asi pro mě nejdůležitější.. Snažím se dbát o své tělo, dávat mu potřebný pohyb i výživu, tak proč na sebe plácám všechny ty chemikálie, které jsou v kosmetice ? Jednoduše proto, že kosmetika je můj koníček. Mým stálým argumentem pro používání chemické kosmetiky je, že chemikálie jsou všude kolem nás, a tím že se nebudu malovat, nic moc nezměním. Jenže když se nad tím hlouběji zamyslím, dospěji k názoru, který mě moc netěší. Když používám různé chemické látky a aplikuji je na kůži, vstřebávají se a asi nebudou tělu dvakrát prospěšné. Můžou se hromadit v těle a nebo nepravidelně reagovat. A proto si kladu často otázku, má to cenu ?
 Dobrým řešením by byla přírodní kosmetika. Jenže ta není tak dobře přístupná a ceny také nepotěší mou peněženku. Jednou bych mohla takovou kosmetiku používat, ale kdy to bude ? Dalším mínusem přírodní kosmetiky je pro mě nedostatek produktu v daných barvách. Je jasné, že neonové stíny z přírody nikde nevytáhneme. A to by byl pro mě velký problém, jelikož ráda experimentuji.

Takové myšlenky mi kolují hlavou možná i každý den. V budoucnu možná vyřeším tento problém, ale nic není jisté. Každý koníček má také své vady. Většina adrenalinových sportů je životu nebezpečná. Jenže zde smrt nastoupí téměř okamžitě. Chemikálie se můžou hromadit a zaútočit až po nějakém čase.

I když vím jaková svinstva na mě čekají v kosmetice budu ji i nadále používat, jelikož všechno má svou obět'. My nevíme kdy odejdeme tak proč se omezovat ?

I.

Žádné komentáře:

Okomentovat